Начало » Животът от нещата » Умрели риби

Умрели риби

Day by day

декември 2006
П В С Ч П С Н
« Ноем   Ян »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Just running into my head

Sorted

Long time ago…

Авторско право

Creative Commons License
Произведението ползва условията на Криейтив Комънс договор.

Забързани в ежедневието и вечно гонещите ни задачи, рядко обръщаме внимание на хората, с които се разминаваме по улицата. Дори да ги погледнем за миг, то е за да не се блъснем в някой от другите прелитащи по улицата. Колко често обаче се вглеждаме в лицата им, колко често поглеждаме в очите им?

Ами… не го правете. Аз признавам, че имам този навик да се вглеждам в очите на случайните хора по улицата. Особено лятото, когато съм със слънчеви очила, защото тогава няма как да ме хванат.

И хич не ми харесва това, което виждам. Очите на част (и то голяма) са бездушни, мъртви, лишени от емоция и блясък. Сякаш вървя сред свят населен от сенки и призраци без идеи, без мисли, без чувства.

Казват, че очите били прозорец на душата. Сигурно е вярно, защото има очи, които само като се вгледаш в тях, те пренасят на друго измерение. Но има и очи, които нищо не говорят … сякаш зад тях има само пелена от мъгла и пустош. Толкова ли са обездушени хората или само на мен така ми се струва? Или душата се е скрила нейде дълбоко и не се показва през прозореца? Или като върви в тълпата, душата си почива? Или няма душа?

Просто тези мъртви погледи, които аз наричам „поглед на умряла риба”, ме натъжават ужасно.

Хора, моля ви, усмихвайте се по-често, дори на непознати, дори само с поглед. Ако има нещо, което топли в мрачния зимен ден, то е една усмивка, непредизвикана от нищо.

Вашият коментар

