Начало » Бизнес » Колко струва чата?

Колко струва чата?

Day by day

април 2007
M T W T F S S
« Март   Май »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Just running into my head

Sorted

Long time ago…

Авторско право

Creative Commons License
Произведението ползва условията на Криейтив Комънс договор.

Във времето на технологиите, в което живеем, във времето на бързите онлайн комуникации, всеки има на компютъра си поне един-два месинджъра, с които поддържа връзка с колеги и приятели. Двата най-разпространени са ICQ (или негови алтернативи) и Skype.

Замисляли ли сте се някога обаче колко време прекарвате в чат? Е, аз онзи ден случайно погледнах историята на един от разговорите си, защото търсех нещо и се постреснах. На домашния ми компютър имам история от 5-ти декември. Това са четири месеца. И чата на него (като изключим този месец, когато съм у дома) става само вечер, когато не съм на работа. Историята на въпросния разговор, който погледнах, беше в размер на близо 1000 стандартни страници (ще рече 1800 символа). Иначе беше над 2700 стр. в Word. Поразрових историите и на другите разговори с хората, с които говоря повече и грубата сметка показа, че за четири месеца съм изписала около 2500 стандартни страници в чата. И то междувременно, докато съм правила нещо друго. И това само вкъщи. В офиса – през деня – съвсем отделна сметка. Мога да сложа спокойно още минимум 1000 страници лични разговори там.

Леко стресната от обема, се замислих колко струва една страница чат. В моята работа знам колко струва. Една страница чат си е почти една страница превод. Което за общата група езици при 3500 страници, като махнем дори 30 % за потребителските имена, прави над 10 000 лева. Не че ако не бях чатила, щях действително да ги изкарам тези пари. Сигурно щях да компенсирам с друго компютърно забавление.

Не твърдя, че чата е вреден. Аз все пак съм стар чатър. И определено ценя удоволствието от чата. Както и елемента на разтоварване с лични разговори по време на натоварения работен ден. Както и все по-оценяващите му се бизнес предимства – определено пести от сметките за телефон. Иначе когато имам спешна служебна работа, определено зарязвам личния чат. Или минавам просто на емотикони.

Но пък се замислих мъничко за цената на чата. И се надявам шефа ми да не прочете това :-Р


Вашият коментар

