Начало » Животът от нещата » За ползата и вредата от четенето

За ползата и вредата от четенето

Day by day

май 2007
П В С Ч П С Н
« Апр   Юни »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Just running into my head

Sorted

Long time ago…

Авторско право

Creative Commons License
Произведението ползва условията на Криейтив Комънс договор.

Днес е светъл празник и няма да Ви занимавам с него, защото всички знаят какво се чества. Сетих се за друго. Колко четем и какво четем.

Започваме като деца с детските книжки, с картинките. После минаваме на по-сериозните юношески романи. Сега не знам дали децата четат. Но аз четях. Чета от четири годишна. На баба ми и дядо ми, които ме отглеждаха, им беше писнало от постоянните „защо” и „как”, та ме научиха от рано да чета. Проблемът настана някъде на 12-14, когато почти бях изчела домашната библиотека. Че и част от градската. Проблемът обаче в четенето е, че никой не ти казва какво да четеш.

Имаше едни задължителни списъци, но след тяхното бързо преминаване, все пак трябваше да се продължи с четенето.

Изчетох за години напред много неща. Повечето изобщо неподходящи за възрастта ми тогава. Не станах по-умна тогава. Единственото, което предизвика всичко това, е, че започнах да задавам други въпроси прекалено рано.

В задаването на въпроси няма нищо лошо. Проблемът обаче е, че те еднозначен отговор нямат и няма да имат.

Не се оплаквам, продължавам да чета и да търся отговорите. Идиотското в цялата ситуация е, че колкото повече четеш, толкова повече отговори намираш и толкова повече се объркваш кой е абсолютно верният.

И въпреки това – продължавам. Упорито и неотменимо. Четенето ми доставя неизмеримо удоволствие. Понякога съм склонна да заменя хубав секс за интересна книга. Дали пък не съм мръднала :-Р

Все пак зависи … каква е книгата.

Четете. В книгите и писаното слово е истината.

Вашият коментар

