Начало » Бизнес » Интернетът иде до Вас само с връзки

Интернетът иде до Вас само с връзки

Day by day

август 2007
M T W T F S S
« Юли   Септ »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Just running into my head

Sorted

Long time ago…

Авторско право

Creative Commons License
Произведението ползва условията на Криейтив Комънс договор.

Вчера след бурята камара народ имаше проблеми с нета. То всъщност проблеми с нета нямаше, а го нямаше самия нет. И тук започна моя лебедов танц по телефона в опит да разреша проблема.

Както всички знаят, моят доставчик като има проблем, обикновено всичките му оператори започват да си бъркат в носа и изобщо не отговарят на телефонните обаждания. На някакъв късмет успявам да се свържа на десетия път, където едно техническо чудо ми обясни, че проблем при него няма, аз връзка всъщност имам и да ходя да си рестартирам каквито устройства имам. Хубаво. Бях го направила вече. Аз да не падам от Мелмак. Той ми каза пак и ми се обадете.

Прецакване едно. Изобщо не успях да се свържа пак следващите два часа. Звъня на нашия съпорт, който си представих как ми вдига рамене от другата страна на линията и сигурно ме помисли за тъпа, защото не отговаря за нета и аз сякаш не го знам. Всъщност му звъннах за морална подкрепа. И да му видя сините очи.

Ефект имаше. Дойде и диагностицира, че модема е изгорял. Аз нямаше как да го разбера при условие, че си светеше. Не е моя работа да знам коя лампичка трябва да мига и коя не и колко трябва да е температурата на въпросния модем. Но си е друго като някой говори с някой друг на някакъв технически език. Но аз вече бях минала прецакване две, обърсвайки почти целия прах покрай кабелите, модема, суича, рутера и каквито още джиджавки са ни наредили там.

Питанка. Защо винаги слагат тези неща на най-труднодостъпните места? Не ми отговаряйте.

И тук започна голямата драма. Говоря си с пича от съпорта на доставчика и го питам кога ще получим нов модем. Ние вече нямаме нет 3 часа и нещо от началото на работния ден. Клиентите ми звънят да ме питат „що става“ и аз им отговарям тъпо, че „нямам нет“. Тях не ги интересува. Въпреки че и те нямат. Искат си файловете. Назначаваме един куриер за интернет и в пространството започват да хвърчат дискове и флаш-памети.

А в същото време съпорта на доставчика се опитва да ми обясни как по договор ще получа модем до 72 часа, но със сигурност няма да е в същия ден. Опитвам се да го убедя, че на мен не ми е никакъв проблем да отида където трябва, да си взема нов модем и включително след това да си го свържа сама.

Тц. Никакъв шанс. Нямат такава практика. Практиката явно е да оставят клиентите си без услугата, за която всъщност им плащам неограничено дълго време. Защото на мен 72 часа ми звучат като поне половината работна седмица.

Този започна да ме дразни неистово. Въртяхме се 15 минути около едно и също. Аз искам моето, той си повтаря неговите 72 часа. Брех, бетон арме. Дали би отстоявал всяка друга позиция по този начин. Исках да ме свърже с прекия си началник. Оказа се, не само че не може, ами и че не му знае името. Туш! Тряснах му телефона и му казах, че сама ще го разбера.

Смешното е, че както аз съм клиент на нет-доставчика, така и той ми е клиент. Хм, интересно. Дали пък да не пробвам едно обаждане на секретарката на шефа. Дам. Идеята не е много добра, защото те са администрация, но си струва опита. Получавам заветното име на шефа на отдел „Клиенти“. Обаче трябва да се върна към централата. Опит едно, две, три. На 15-я път успях да се свържа. Питам. Не могат да ме свържат. Зает е. Обяснявам на една секретарка за сто и осми път какъв ми е проблема. Тя си мрънка нещо и ми каза, че такава им е политиката. Гррр.

На този последен разговор свидетел става един случаен клиент при мен, който не познавам. И който се беше вдигнал от Младост, за да дойде при мен, защото иначе би пратил нещото, което ми носеше по интернет, а сега го бях накарала да мине в дъжда, реките и калта половината град.

Случайният клиент се оказа, че познавал техническия директор на въпросния доставчик. Звънна му. Изложи случая за минутка. Онзи от там отговори само ОК.

Имах модем след час. Нет тоже. Оказа се, че модемите не ги раздават на опашка след записване. Оказа се, че просто трябва да познаваш някой, който да се обади на някой, за да може някой да се разбърза малко и да вземе все пак да си свърши работата когато на теб ти трябва, а не когато той реши.

Знаех си, че много неща стават или с пари, или с връзки. Ако не става по този начин – става с много пари или с дебели връзки. Или произволна комбинация от тези параметри.

Но и интернета вече да го раздават с връзки, вярвайте, ми дойде прекалено.


Вашият коментар

