Начало » Бизнес » Жажда за награди, жажда за реклама

Жажда за награди, жажда за реклама

Day by day

август 2007
M T W T F S S
« Юли   Септ »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Just running into my head

Sorted

Long time ago…

Авторско право

Creative Commons License
Произведението ползва условията на Криейтив Комънс договор.

Без малко да кажа и жажда за измама (но не го казах).

От години Голямата машина за пари „Кока-Кола“ ни залива от телевизионния екран и всички възможни места за реклама с визията си за life, fun, dance, fashion. Внушават на поколения наред, че да пиеш кола и фанта е cool. А поколенията – добре облъчени и разбира се, лесно манипулируеми – точно това и правят.

Злото е сторено. Въпреки че отдавна е факт, че газираните напитки определено не са полезни за здравето, ние си ги пием. Не възразявам. Нямам никакво намерение да оправям света. Достатъчно ми е, че съм наложила почти забрана върху газираните у дома.

Лошото е, че обикновеното рекламно облъчване не стига. Периодично Голямата машина за пари си прави псевдо-рекламни промоции, в които уж раздава някакви награди. В момента текат две такива (поне за толкова разбрах). В първа версия трябва да събереш десет етикета с телефонче и да се регистрираш и тогава евентуално да спечелиш. На скорошна раздумка в заведение поръчахме 5 от кафявите напитки и на етикета на всяка от тях пишеше „Опитайте пак“. Във втората версия, наградите са 110 250. Не знам колкото жълти бутилки продават, но снощи проверих 15 кода и нито един не печелеше. С две думи – вероятността да спечеля каквото и да било освен сладникав вкус в устата клони някъде към нулата. А – и да не забравяме – след всяка проверка ми пишеха да „опитам пак“.

Голямата машина не й пука дали аз ще спечеля или някой друг. За тях тези „уж“ награди са капчица в рекламния бюджет. Убедена съм, че като цяло в бюджета на рекламната кампания отделената сума за действителните награди е не повече от 1/10. Всичко останало отива да ни убедят да посегнем към следващата жълта или кафява бутилка.

Замислям се да се сетя за някой, който да е спечелил от тях нещо повече от дъвка, ваденка или мелодийка за телефон. И не се сещам. Интересно – при количеството познати, които имам, как пък нито един не ми се похвали, че е спечелил нещо по-голямо от Голямата машина.

Вероятно няма как. Принципът на Голямата машина е да задържа средствата вътре в себе си, а не да ги раздава на балъците, които пият и искат награди.

А ние продължаваме да сме жадни. За „уж“ награди. Така се върти Голямата машина, която дори твърди, че „не отговаря за качеството на наградите“.

А вие продължавайте да „инвестирате“ в Голямата машина. И опитвайте пак и пак. Все някой ден ще спечелите дъвка.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: