Начало » Животът от нещата » Особености на софийските улици – част 2

Особености на софийските улици – част 2

Day by day

октомври 2007
M T W T F S S
« Септ   Ноем »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Just running into my head

Sorted

Long time ago…

Авторско право

Creative Commons License
Произведението ползва условията на Криейтив Комънс договор.

О, пешеходецо!

Пешеходецът е голям екземпляр. В това няма никакво съмнение независимо как се придвижваш – на две или четири колела или пък на два крака. Основната функция на пешеходеца явно, освен да заема пространството, е да пречи на чуждото придвижване.

Любимите ми пешеходци са тези, които се движат на групи от поне трима. Вървят редом, носят се като бавна родопска песен и си говорят. Погълнати от разговора изобщо не забелязват, че са заели целия тротоар и потока от хора е длъжен да се движи с тяхната бавна скорост. А моля Ви, някой хора имат нужда от друг ритъм на вървене. И със сигурност от място, през което да се промушат през вашия приказлив родопски кордон. Колчем река „извинете”, за да ми направят място, винаги съм била възнаграждавана с възмутен поглед тип „таз пък какво иска”.

Тротоарът не е единственото място, където ще се сблъскаш с Н.В. пешеходеца. Когато влизаш и излизаш от някъде, също трябва да се изправиш срещу това гениално творение на природата, наречено пешеходец. Ще рече, който ходи пеш. Е, то остана ръкоходци да сме. Представям си какъв хаос щеше да настъпи тогава.

Та, както казах, другите интересни места за сблъсък с пешеходеца са входовете и изходите. Всеки пешеходец си мисли, че е с абсолютно предимство пред останалите обекти в движението. Да, вярно, по Закона за движение по пътищата пешеходецът почти винаги има предимство. Обаче там не знам да пише, че ако аз излизам от някъде, този, който влиза срещу мен има предимството да ме блъсне и да влезе преди аз да съм излязла.

По простите закони на физиката, т.е. тези за вместимостта на обемите (които съм ги забравила кои са точно), за да се осигури пространство за нов обем, то нещо от наличното запълващо пространство трябва да изчезне. Ако това е много сложно за разбиране, го казвам с думи прости и съвсем образно: Асансьорът е тесен, има място за четирима до шестима. И ако първо изляза от вътре, определено ще има повече място, отколкото ако ти първо влезеш и след това аз се чудя как да изляза. Не разбра? Е, ти си пешеходец все пак. Няма да ти се сърдим.

Но пък определено се замисли при насрещно движение по тротоара защо трябва да блъскаш с чанта, рамо или чадър хората, които вървят срещу теб. О, извинете, вие сте сутрешния вихър. Какъв вихър, направо торнадо и аз наистина съжалявам, че съм на пътя Ви, но все пак не мога да прехвърчам по покривите. Ъ… защото перката ми е на ремонт. И то от няколко години. Та… мисълта ми бе – не се блъскайте. Има място за всички. Все пак на тази планета живеят няколко милиарда и ако започнем всички да се блъскаме по този начин, ще настъпи космически взрив от акумулираната енергия. Пазете планетата.

Като казах планетата, ще помоля като вървите да не си хвърляте отпадъците където Ви падне. Не знам колко боклук изсипва на ден един пешеходец по софийските улици, обаче подобна статистика би била интересна. По интересно би било обаче, ако всички си изхвърлят боклука на определените за това места. Май имаше глоба за неправилно изхвърлен боклук. И ако не се лъжа беше 50 кинта. Но не съм чула някой някога да е бил глобен.

50 кинта е и глобата за неправилно пресичане от страна на пешеходец. Отново няма глобени. Пешеходецът – по презумпция с постоянно предимство – изскача абсолютно точно където му дойде на пътното платно и всява същия хаос, какъвто явно цари и в главата и мисълта му за оцеляване. Освен това гледа адски мръснишки и се опитва с поглед да спре трафика. Ужас някакъв. Горките шофьори, не им завиждам.

Искаше ми се да напиша балада за пешеходеца, която да започва:

О, неразумни пешеходецо,
ти си кат` овцете – трябва ти овчар.
О, неразумни пешеходецо,
до кога ще чакаш ти пъдар.

Първа част – ТУК
Трета част – Трафик и спирачки (следва)
Четвърта част – Каскадьори (следва)


Вашият коментар

