Няма "няма"

Day by day

декември 2007
П В С Ч П С Н
« Ноем   Ян »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Just running into my head

Sorted

Long time ago…

Авторско право

Creative Commons License
Произведението ползва условията на Криейтив Комънс договор.

Отрицанията винаги са ме влудявали. Какво имам предвид ли?
– Няма нищо.
– Няма значение.
– Няма как да стане.

Тези реплики ми звучат като има нещо, обаче няма да ти кажа какво е. Има значение, но в случая не за теб. Може да стане, обаче не ми се занимава.

Отрицанията скриват истинските имена и причини на нещата. Нищото е предназначено единствено да скрие нещо. Казват, че и в черната дупка няма нищо, а всъщност е пълна с обратното на нещо.

От друга страна, винаги всичко има значение. Може значението да не е предназначено директно за задаващия въпроса, обаче след като пита, явно не го прави от чисто любопитство.

А когато нещо няма как да стане сега, единствената причина за това е нежеланието да се вложат достатъчно усилия в случването му. Но това не значи, че изобщо не може да стане. Предпочитам да ми кажат: „Не ме занимавай с това, защото не искам да го правя“.

Сетих се, когато ни благодарят, пак казваме – няма за какво. А всъщност има, обаче понеже сме го направили на драго сърце, решаваме, че може да го пратим в категорията на нищожността. Защото пък когато съм направила нещо, за което ми благодарят и зная колко ми е струвало – казвам „моля“.

Излиза, че ежедневието ни е изтъкано от отрицания. Отрицания, които се опитват в нищожността си да погълнат всяко малко нещо, което може да те усмихне и стопли. Няма „няма“, освен ако не искаш да прекараш времето си в наблюдаване как „нещо“ се случва, а ти – понеже за теб „няма значение“ – не участваш в него, защото „няма как да стане“.

Облечете нищото в думи, потърсете значението и не си търсете оправдания.

Вашият коментар

